Bizim İçin Şampiyon (2018)


Bizim İçin Şampiyon (2018)

IMDb

Şampiyon olmak birgün kaybedeceğini bilsen bile koşmaktır.

Hayvanlar ve insanlar arasında ki dostluk, arkadaşlık ve yoldaşlığın konu alındığı filmlere bayılırım ben. Anlaşılması güç ama yaşanması büyülü bir şey gibi görünür gönlüme. Hayvanları severim ve ne mutlu ki onlar da beni sever. Bu film; bir at, sahibi bir kız ve jokeyinin duygusal ilişkilerini merkezine alıyor. Biraz da spor filmi sayılır. Biraz da aşk filmi. Ama at Bold Pilot, jokey Halis Karataş ve atın sahibi de Begüm Atman olunca işler daha da ilginçleşiyor. Zira Bold Pilot tam bir efsanedir. Ben at yarışı oynadığım zamanlarda da koşardı. Starting boxa girmeyi reddetmesiyle ve isteksizce başladığı yarışları geriden gelerek kazanmasıyla maruftu. Bu nedenle umudun simgesi olarak da anılırdı. Bir yerde okumuştum; Bold Pilot, hayata ya da “başka yarışlar”a kötü başlangıç yapan bütün insanlar için bir umuttu… Kısacası bir attan fazlasıydı. Sihirbaz lâkaplı Halis Karataş da jokey olarak efsaneydi. O biniyorsa ata bakmadan o yarışta o atı herkes kuponuna yazardı mutlaka. 


Bizim için şampiyon ya da Şampiyon filmine Halis Karataş biyografisi dense de bana daha çok Bold Pilot’ın filmi gibi geldi. Çok yetenekli bazı insanlar bazen biraz kaprisli olurlar ya Bold Pilot da aynen böyle bir İngiliz saf kanı. Begüm Atman ise Türkiye Jokey Kulübü başkanlığı da yapmış olan atman ekürisin sahibi Özdemir Atman’ın kızı. Özdemir Atman’la ilgili efsane, filmde de vurgulandığı gibi şu olaydır. Türkiye’nin en büyük At Yarışı Derbisi Gazi Koşusunun 70. sini 1996 yılında rekorla kazanır Bold Pilot. Bu yarışta koştuğu süre rekoru halen kırılamamıştır. Yarış sonrası TRT muhabiri Bold Pilot için Özdemir beye “kaça satarınız onu“ diye sorar. Babası Mareşal Fevzi Çakmak’ın yaveri, olan Cumhuriyet beyefendisi Özdemir beyin cevabı “Merkez Bankası’nı verseler satmam” olur.


Filmin konusuna bakarsak; Sivas kırsalında kaçak bahis yarışlarında at binen Halis’in hali ile başlıyor. Babası aile geçmişlerinde ki kötü bir olay nedeniyle oğlunun at binmesini istemez. Ama Halis aldırmaz kapağı İstanbul’a atar ve efsane Özdemir beyle tanışır. Ve asıl Bold Pilot’la tanışır görür görmez ona binmeye karar verir. Adeta Halis ve Bold Pilot düşe kalka öğrenirler her şeyi yavaş yavaş da olsa. Sanki Halis ne olursa olsun kazanmak hırsına yenik düşmemeyi öğrenir. Belki Bold Pilot da kazanmanın zevkine varır. Halis bu durumu, o beni yola getirdi diye dile getirir. Sonra bu ikiliye Begüm hanım da katılır. Bir de aşk doğar. 


Senaryo, filmin yönetmeni de olan Ahmet Katıksız ile Serkan Yörük tarafından yazılmış. Çok başarılı abartısız bir konu ve çekimler de buna uygun. Oyuncuların hepsi cuk oturmuşlar oynadıkları role. Halis Karataş rolünde doğal oyucuğu ile Ekin Koç çok başarılıydı. Daha sonra evleneceği Begüm Atman rolünde benim çok beğendiğim ve çok güzel bir kadın olan Farah Zeynep Abdullah’ı seyretmeye doyamadım. Bu kadın gülerken gözlerinin içi de gülmüyor mu… Ben de farkında olmadan sırıtmaya başlıyorum. Özdemir Atman’ı Fikret Kuşkan canlandırmış. Usta oyuncu bakışlarında her şeyi anlatmış. Onunla ilgili fazla söze gerek yok her işi gibi çok iyi. Ama kuşkusuz en iyi oyuncu ya da en iyi oynatılan oyuncu Bolt Pilot'ı canlandıran güzel yağız at olmuş...


Bir bütün olarak güzel bir film olmuş. Bu filmi izlerken yine yarış atı ve insan dostluğuna çok farklı bir gözle bakan Lean on Pete (2017) filmini anımsadım. Benim filme koyduğum isim olan Bold Pilot, son zamanlarda izlediğim yerli filmler içinde Sivas (2014) filmiyle birlikte çok başarılı. Unutmadan bir de Müslüm (2018) vardı tabii. İkisi de biyografi olduğu için merak edip gişe başarılarına baktım. Müslüm filmini 6.480.000; Bold Pilot’ı 2.568.000 seyirci izlemiş. Neyse kazanmak çok da önemli değil. Zira filmin açılış mottosu Özdemir Atman’a aitti ve diyordu ki…

Kaybetmek, kazanmanın kardeşidir.





tt9124428

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Night Flight (2014) - Ya-gan-bi-haeng

Brotherly (2008) - Kısa Film

Stikk (2007) - Sting - Kısa Film