Sorry We Missed You (2019) - Üzgünüz, Size Ulaşamadık


Sorry We Missed You (2019)
Üzgünüz, Size Ulaşamadık 

Bu filmi seyredip seyretmemek konusunda bile kararsızdım. Hele ki bir şeyler yazmak… Çünkü Ken Loach dahi müthiş bir yönetmen ve filmlerinin bazıları ya da çoğu beni fena etkiliyor. Kes (1969) herhalde beni sinemaya hayran bırakan ilk üç beş filmden biri olmuştur. Ama kendimi toplayıp yazamadım bile bu filmle ilgili. Çünkü ne yazacağımı bilemiyorum elim ayağıma dolaşıyor. Ne yapsam kifayetsiz kalacakmış gibi hissediyorum. Bir büyü var sanki üzerime geliyor. 


Bu adam her şeyden önce Britanya işçi sınıfının sözcüsü bir sinemacı. Ve bir kapitalizm çözümleyici eleştirmeni. Oysa bence sinema öncelikle bir eğlence sektörü. Bir ajitasyon aracı değil. Ama filmlerinin çoğu bireysel değil toplumsal ve sistemsel eleştiri için kurgulanmış. Hele bazıları tamamen. Hepsini izlemedim filmlerinin ama eğlenceli olan filmleri de var tabi. The Angels' Share (2012) ve Sweet Sixteen (2002) gibi filmleri misal.


Ama bu son filmi tam da insanın kalbine bir bıçak sokup sonra da çevire çevire kapitalizmin son geldiği noktada, elektronik ticaretle, cep telefonlarıyla, çalışan insanları özgürmüş gibi hissettirip köle yapışıyla… Aile hayatının, kişisel hayatın, kısaca insanın insan olmakla ilgili neyi varsa içine edişinin bir hikâyesi. Düşünsene adam kendi aracını satın almış kendi işini yapıyor ama kızını yanınan alıp işini yapması yasak. Çalışanlar ve onların sahibi müşteriler ya da herkesin ve her şeyin sahibi sermaye mi artık neyse o heyula… Eğlenmek için film seyrediyorsanız uzak durun, ben dayanamadım seyrettim ve yüreğimde saplı bıçakla duruyorum hâlâ…



tt8359816

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Night Flight (2014) - Ya-gan-bi-haeng

Brotherly (2008) - Kısa Film

Stikk (2007) - Sting - Kısa Film