Cardinal (2017)



Cardinal (2017)


Cardinal 6 bölüm olarak planlanan bir mini diziyken uzadı, 3 sezon oynadı ve 4. sezon planlanıyor. Ben sadece ilk sezonu izledim. Çünkü bu tür dizilerin uzamasının zorlama olduğunu düşünüyorum. Ama talep varsa arz da var tabi ona bir şey diyemem. 

Polisiyelerin olmazsa olmazı; bazı bakımlardan yıkılmış, evli ama yalnız, hüzünlü ama bir o kadar karizmatik, işin peşini bırakmayan… İşte, John Cardinal (Billy Campbell) böyle bir polis dedektifi. Sorunları çözüp asayişi sağlaması gereken polisler hep sorunlu mu olmak zorunda? Ya da aslında onlar sadece birer korkuluk mu? Allah muhafaza. Polisiyeler bana hep bunları düşündürür. Sanırım suçlu karakterini ya da şüphesini bir yerlerinde barındırmayan biri, suçluları da anlayıp takip edemez. Hep söylenen bir şey bu ama doğru.


Cardinal kaliteli bir polisiye. Kanada işleri hep iyi oluyor. Doğal mekânlar zaten güzel, güzel de çekiyorlar. Oyunculuklarda en çok Cardinal’in ortağı Lise Delorme karakterine can veren Karine Vanasse ilgimi çekti. Çapraşık ama kararlı ve sezgileri kuvvetli bir polisi güzel ve ilginç yüzü ile bihakkın canlandırmış. Genç ve güçlü bir kadın yaratmış. Son zamanlarda polisiye dizilerde kadın karakterler daha ilginçleşmeye mi başladı? Cardinal’i oynayan Billy Campbell’de yaşlanıyor ama mihrap yerinde. Cardinal’in peşinde olduğu psycho karakterlere hiç gelmeyeceğim içim bulandı zahir. Amaç da bu olduğuna göre bunda da başarılılar diyebiliriz. 


Konu iyi, özgün sayılır, yan karakterler kuvvetli ve iç içe geçmeler başarılı. İlginin hiç dağılmayacağı kadar hızlı ve yerinde gelişiyor olaylar. Kovalamaca sahnelerinin abartısız gerçekçiliği ve yan karakter olan hırsızın çalışma yöntemi çok ilginçti. Yap bozu güzel çözen etkileyici bir seri tavsiye ederim.


Bitirdim demiştim ama dayanamadım yine. En büyük zalimler güçsüzler ve köşeye sıkışanlardır ya da sıkıştırılanlar mı demeli? Nedense baş psycho seri katilin yardımcısı eczacı kız bunu çağrıştırdı bana…


tt5583512

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Night Flight (2014) - Ya-gan-bi-haeng

Brotherly (2008) - Kısa Film

Stikk (2007) - Sting - Kısa Film