Anne with an E (2017)



Anne with an E (2017)

IMDb

İnsanın içini kıpır kıpır eden, neşelendiren son zamanlarda izlediğim en güzel dizilerden biri. Mutluluk nedir diye çok düşünmüşümdür. Bir çok tanımı veya açıklaması yapılabilir bunun. Bir tanesi de aşk hali olmalı. Bir insana karşı duyulabilir bu sevgi, bir ağaca, bir nehire, nehirin üstünde uçan kazlara ya da en iyisi bütün bir âleme.


İşte dizinin kahramanı, şirin mi şirin, akıllı ve durmadan konuşan ama her söylediği kelime derin anlamlar yükleniyor tatlı dilinden döküverirken. Bu küçük kız Anne Shirley. Muazzam bir hayal gücüne sahip, cesur, tutkulu, neşeli, büyülü ve üstelik komik ama ne yazık yetim bir kız Anne.


Dizi 1890’lar İngiltere'sinde geçmektedir. Yetimhanede kalırken, evlenmemiş yaşlı kuralcı bir kadın ile onun yumuşak kalpli bekar erkek kardeşinin yanına evlatlık olarak gönderilir. Ama onlar çiftlik işlerine yardım etmesi için oğlan bir çocuk beklemektedirler.


Kocaman mavi gözleri, kızıl saçları ve çilli güzel suratı ile bir anime karakteri gibi Anne. Ya da ben öyle görmek istedim ve gördüm. Dizi, Kanadalı yazar Lucy Maid Montgomery’nin 1908’te kaleme aldığı Anne with Green Gables (Yeşilin Kızı Anne) adlı kitabından uyarlanmış. Roman, 1979 ve 2001’de de çizgi dizi olarak da gösterilmiş. Anne karakterine gerçekten de can veren deneyimli küçük oyuncu Amybeth McNulty çok çok başarılı. Onu ve arka planda güzel ötesi doğa manzaralarını seyretmek bile büyüleyici. Güzel bir masal gibi…






Gifs





tt5421602

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Night Flight (2014) - Ya-gan-bi-haeng

Brotherly (2008) - Kısa Film

Bouwdorp (2014) - Scrap Wood War